Handels- og leveringsbetingelser
Handelsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer på www.lillevera.dk, som ejes af Emma Elisabeth Nielsen.
Adresse: Løkkegravene 10, 5270 Odense N
Tlf: (+45) 20 36 00 67
Email: lilleverahjemmesy@gmail.com
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.lillevera.dk.
Betaling og levering
Vi modtager betaling med Dankort, Visa, MasterCard og Visa Elektron.
Beløbet trækkes først, når varerne afsendes. Som udgangspunkt sendes ordren, når alle varer er på lager/fremstillet.
Priserne er angivet i danske kroner og er inklusiv moms. Derudover tillægges prisen for fragt såfremt varerne skal sendes.
Da nogle varer hos LILLE VERA syes på bestilling, kan der forekomme produktionstid, jf. afsnittet ”Produktionstid” under menupunktet ”Praktisk information”.
Alle varer på lager på bestillingstidspunktet sendes indenfor 2-4 hverdage. Dog tages der forbehold for fejl i lagerbeholdning, jf. afsnittet ”Udsolgte produkter” under menupunktet ”Praktisk information”. Vi leverer varerne med GLS til enten pakkeshop eller levering til døren.
Fortrydelsesret
Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse indenfor 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Læs mere om tilbagebetaling af returneringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Såfremt en særaftale er indgået om opdeling af ordren på grund af leveringstid på specialfremstillede varer, gælder fortrydelsesretten fra den sidste vare er modtaget.
Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
BEMÆRK: Ved bestilling af specialvarer produceret på bestilling, bortfalder fortrydelsesretten, som beskrevet nedenfor.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Fortrydelsesrettet bortfalder ved køb af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Sådan benyttes fortrydelsesretten
Du fortryder ved at give LILLE VERA skriftlig besked om, at du fortryder. Du kan give besked via email eller SMS. Kontaktoplysningerne findes øverst på denne side.
Der kan ikke fortrydes ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om fortrydelse.
Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular som findes på https://www.emaerket.dk/external-files/pdf/standardfortrydelsesformular.pdf. Denne udfyldes og sendes til LILLE VERA via email til lilleverahjemmesy@gmail.com.
LILLE VERA kvitterer hurtigst muligt pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Fortrydelsesformularen fremsendes med ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os på Løkkegravene 10, 5270 Odense N, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.
Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.
Du skal selv betale for returnering af varen.
Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse
Ved fortrydelse refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
Har du valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du ikke merudgiften refunderet.
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Har du købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.
Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen, såfremt varerne blev leveret i emballage. Ved returnering af varer såsom tasker, tøj m.m. benyttes emballage efter dit valg. Du bør sørge for, at varerne er forsvarligt pakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
BEMÆRK: Hvis varerne vaskes, eller der på anden måde påføres brugsspor, dufte etc. bortfalder returretten.
Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den – fx en materiale eller fabrikationsfejl – finder købelovens regler anvendelse. Bemærk dog betingelserne beskrevet i ”praktiske information – småfejl og skævheder” – tages der forbeholdt for at produkterne er håndlavede og hjemmeproducerede, hvorfor der kan forekommer mindre fejl, justeringer i mål og skævheder på emnerne.
Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på email: lilleverahjemmesy@gmail.com.
Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.
Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på dette link. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: lilleverahjemmesy@gmail.com